Glaukoomakerhot

HELSINGIN glaukoomakerho tapaa Kampin palvelukeskuksessa, os. Salomonkatu 21 B.

Kevään 2019 tapaamiset ovat tiistaisin klo 15.30-17.30:

23.4. ja 28.5.

HUOM! Näillä kerroilla tapaaminen FADE-huoneessa. Se sijaitsee samassa kerroksessa kuin ennen ja heti sisääntulosta oikealla.

Tiistaina 21.5. klo15-16 tehdään kevätretki Kansalliskirjastoon. Kysy lisää ohjaajilta!

Ohjaajina toimivat Irmelin Lundström, sähköposti: irmelin.lundstrom(a)gmail.com, puh:050-541 4768 ja Eija Kokkonen, sähköposti: eija.a.kokkonen(a)gmail.com, puh:050-3039302.

Hämeenlinna

HÄMEENLINNAN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Kanta-Hämeen näkövammaisten toimitilassa, os. Brahenkatu 21.

Kevään 2019 tapaamiset ovat tiistaisin klo 17.30-20.

22.1., 26.2., 26.3., 16.4. ja 21.5.

Ohjaajana toimii Leena Maununen, puh: 050-4322879, sähköposti: leena(a)maununen.fi

Joensuu

JOENSUUN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu
Pohjois-Karjalan Näkövammaisten toimitiloissa osoitteessa Kauppakatu 17 B 22.

Keväällä 2019 kokoontumiset ovat maanantaisin klo 15-17:

28.1., 18.2., 25.3., 29.4. ja 20.5.

Sinun ei tarvitse olla Glaukoomayhdistyksen jäsen tullaksesi mukaan toimintaan!

Yhteyshenkilöinä toimivat Arja Karti puh: 045-2487400 sähköposti: kartiarja(a)gmail.com ja Marja Sysilä sähköposti: marja.sysila(a)gmail.com

Jyväskylä

JYVÄSKYLÄN SEUDUN glaukoomakerho aloitti toimintansa keväällä 2017.

Kevään 2019 kokoontumiset ovat maanantaisin klo 17-19:

21.1., 18.2., 18.3., 15.4. ja 20.5.

HUOM! 20.5. paikalla Glaukoomayhdistyksen puheenjohtaja Ritva Kivimäki ja Tampereen seudun glaukoomakerhon ohjaaja Elvi Soininen. Kivimäki kertoo yhdistyksen kuulumiset ja Soininen puhuu kerhotoiminnan kehittämisestä

Kerho kokoontuu Keski-Suomen Näkövammaiset ry:n toimitiloissa osoitteessa Eeronkatu 7 B.

Tervetuloa mukaan kerhotoimintaan, jossa glaukoomaa sairastavat voivat jakaa kokemuksiaan ja saada uutta tietoa hoidoista sekä tukea toinen toistaan!

Sinun ei tarvitse olla Glaukoomayhdistyksen jäsen tullaksesi mukaan toimintaan.

Kerho-ohjaajat: Ari Pumperi puh: 040-7463343 ja
Pasi Pumperi, sähköposti: pasi.pumperi(a)gmail.com

Kemi

KEMIN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Annantuvalla,         2. kerroksessa osoitteessa Keskuspuistonkatu 28, 94100 Kemi.

Seuraava tapaaminen: torstaina 16.5. klo17.30 alkaen

Sinun ei tarvitse olla Glaukoomayhdistyksen jäsen tullaksesi mukaan toimintaan. Kerho on maksuton.

Kerho-ohjaajana toimii:
Pirjo Heikinjuntti puh.  040-5170 803, pirjo.heikinjuntti(a)pp.inet.fi

Lahti

LAHDEN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Päijät-Hämeen Näkövammaiset ry:n toimintakeskuksessa                              osoitteessa Puistokatu 9.

Kevään 2019 tapaamiset ovat tiistaisin klo15.30-17.00:

29.1., 26.2., 26.3., 30.4. ja 28.5.

HUOM! Tapaamissa tiistaina 28.5.2019 klo 15.30-17.00 vieraana Kiira Joki Icare Finlandista. Hän esittelee kotimittaria, mahdollisuus myös silmänpainemittaukseen.

- PÄIJÄT-HÄMEEN NÄKÖVAMMAISET RY:N KESÄRETKI ASIKKALAAN TIISTAINA 11.6. Lahden seudun glaukoomakerhon jäsenillä on mahdollisuus lähteä retkelle mukaan. Retken hinta on 62€ ja Päijät-Hämeen Näkövammaiset ry:n jäsenille 58€. Lue lisää retkestä Päijät-Hämeen Näkövammaiset ry:n Jäsentiedotteesta 2/2019 tästä linkistä.

- KESÄTEATTERIMATKA POKKA PITÄÄ -NÄYTELMÄÄN HEINOLAAN TORSTAINA 18.7. klo18. Hinta 53 €/hlö. Hintaan sisältyy: bussimatka ja teatterilippu sekä väliaikatarjoilu kahvi/tee + suolainen kahvileipä. Lähtö bussilla Lahdesta, Marolankadun turistipysäkiltä klo 16.45. Paluu Lahteen esityksen jälkeen bussilla n.klo 21.00-21.30. Ilmoittautuminen: Aimo Kuorikoski  17.6. mennessä puh. 044 079 5097. KATSO LISÄÄ NÄYTELMÄSTÄ JA RETKESTÄ TÄSTÄ LINKISTÄ:

Kerho-ohjaajina toimivat Aimo Kuorikoski, puh: 0440-795 097 ja

Raili Saari, puh: 040-542 8517

Tervetuloa mukaan !

Oulu

OULUN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Pohjois-Pohjanmaan näkövammaisten tiloissa osoitteessa Linnankatu 32, Oulu.

Seuraava tapaaminen on 20.5. klo 16.

Tapaamisessa suunnitellaan syksyn ohjelmaa ja tarjolla on kahvia ja pullaa. Tervetuloa mukaan!

Kerho-ohjaajat: Lasse Jalonen, sähköposti: jalonen.lasse(a)gmail.com, puhelin: 0400-125 371 ja Sanna Halonen.

Pori

PORIN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Satakunnan Näkövammaiset ry:n tiloissa osoitteessa Otavankatu 4 C 49, Pori.

Kevään 2019 tapaamiset:

- torstaina 10.1.2019 klo 17-19.Paikalla glaukooman hoidosta kertomassa Satakunnan keskussairaalan glaukoomahoitaja Seija Rahkola.

-  torstaina 25.4 klo 17 alkaen. Huom! Kerhon uusi paikka on Satakunnan yhteisökeskus osoitteessa Otavankatu 5 A.

- torstaina 23.5. klo 17 alkaen kerho tekee ulkoiluretken Kirjurinluodolle. Tapaaminen Viksun kahvilalla, jossa juodaan lenkin jälkeen kahvit.

Yhteyshenkilönä toimii: Tuula Koskinen, sähköposti: tuula.koskinen02(a)gmail.com, puhelin: 045-6452 680.

Seinäjoki

SEINÄJOEN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Järjestötalolla osoitteessa: Kauppakatu 1, 2. kerros, kokoushuone 1.

Kevään 2019 tapaamiset ovat joka kuun 2. keskiviikko klo 159.1., 13.2., 13.3., 10.4. ja 22.5.

Huom! 8.5. tapaaminen on peruttu. 22.5. klo15 alkaen tehdään kevätretki. Paikka: Joupiskan esteettömän luonto-/kuntoreitin varressa oleva "Aarnikotkan kota".

Luvassa makkaraa ym. asiaan kuuluvaa purtavaa juomineen. Vapaata rentoa jutunheittoa. Tilaisuus on kerhoporukalle maksuton.  Aarnikotkan kodalle pääsee tarvittaessa autolla perille asti. Kerholaisille annetaan ajo- ohjeet lähempänä retkeä. Lue lisää: www.elamysliikunta.fi

Yhteyshenkilöt: Mikko Hautamäki, sähköposti: kttuning(a)gmail.com, puh: 050-3399 245 ja Anneli Talvi, sähköposti: anneli.talvi(a)gmail.com, puh: 040-7377847

Tampere

TAMPEREEN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Tampereen seudun Näkövammaiset ry:n toimintakeskuksen kerhohuoneessa, osoitteessa Kuninkaankatu 8 A 4, 2. kerros.

Kevään 2019 tapaamiset ovat tiistaisin klo16-18:                      15.1., 19.2., 19.3. ja 23.4.

Kerho-ohjaaja:  Elvi Soininen, puh: 040-7151015, sähköposti: elvi.soininen(a)kolumbus.fi

Turku

TURUN SEUDUN glaukoomakerho kokoontuu Varsinais-Suomen Näkövammaiset ry:n tiloissa, Läntinen Pitkäkatu 37, 2. kerros.

Kevään 2019 tapaamiset ovat torstaisin klo 13.30-15.30:          17.1., 28.2., 21.3., 18.4. ja 23.5.

Kerho-ohjaajina toimivat Arja Hellsten, puhelin: 040-703 1847, sähköposti: hellsten.arja(a)gmail.com sekä Maija Lehtiö, puhelin: 0400-695 466, sähköposti: maija.lehtio(a)saunalahti.fi

Vantaa

VANTAAN glaukoomakerho kokoontuu Myyrmäessä, Silmäaseman tiloissa osoitteessa Jönsaksentie 6.

Kevään 2019 tapaamiset ovat keskiviikkoisin klo 16-17.30: 9.1., 6.2., 6.3. ja 3.4. ja 15.5.

HUOM! Teemme pienen kevätretken luontoon ke 15.5 Myyrmäessä. Retkelle ostetaan pientä evästä  ja suunnitellaan tulevia.

Kerho-ohjaajina ovat Anneli Korkiakoski, sähköposti:annelikorkiakoski(a)gmail.com, puh: 050-5631220 ja Irma Ropponen, sähköposti: irma.ropponen(a)kolumbus.fi, puh. 040-562 8354.