Maailman Glaukoomaviikko 7.-13.3.2021

Maailman Glaukoomaviikko on kahden kansainvälisen järjestön, World Glaucoma Association:in (WGA) ja World Glaucoma Patient Committee:n (WGPC) yhteistyössä toteuttama teemaviikko.

Viikon tarkoituksena on lisätä tietoisuutta glaukoomasta. Viikon tavoitteena on muistuttaa kaikkia säännöllisten silmälääkärissäkäyntien tarpeellisuudesta glaukooman varhaiseksi havaitsemiseksi.

Teemaviikolla järjestetään lukuisia tapahtumia ympäri maailman. Viikko yhdistää glaukoomapotilaat, alan järjestöt ja yritykset sekä terveydenhoitoalan ammattilaiset. Glaukoomayhdistys ry on osallistunut useana vuonna viikkoon järjestämällä tapahtumia eri puolella Suomea.

Yhdistys kutsuu vuonna 2021 kaikki vapaaehtoiset yhdistyksen jäsenet, sekä glaukoomakerhojen ohjaajat ja jäsenet järjestämään viikolla glaukoomaan liittyviä tapahtumia. Tapahtuma voi olla esilläolo tai yhdistyksen esitteiden ja lehtien jakotilaisuus esimerkiksi sairaalassa, kirjastossa, ostoskeskuksessa tai yhteisötalolla. Toiminnassa tulee huomioida paikallinen koronavirustilanne.

Tampereella TAYS:n Potilasjärjestötila on varattu esittelytapahtumalle perjantaina 12.3.2021. Jos olet kiinnostunut yhdistyksen vapaaehtoistoiminnasta esim. esittelyistä ja materiaalien jakamisesta, ota yhteys puheenjohtaja Ritva Kivimäkeen:
puhelin: 050-464 7674
sähköposti: ritva.kivimaki(at)glaukoomayhdistys.fi

Lisää viikosta tästä linkistä: www.worldglaucomaweek.org