Yhdistys

Glaukoomayhdistys aloitti toimintansa vuonna 1998 Pääkaupunkiseudun Glaukoomapotilaat ry:n nimisenä, mutta toiminnan laajennuttua valtakunnalliseksi uudeksi nimeksi vuonna 2013 tuli Glaukoomayhdistys ry.

Toiminnalla jaetaan tietoa salakavalan glaukooman olemassaolosta ja varhaisen toteamisen tärkeydestä sekä hoidoista ja tutkimuksesta. Toiminnalla pyritään ylläpitämään julkista keskustelua glaukoomasta ja lisäämään alan tutkimusta sekä parantamaan glaukoomapotilaiden edunvalvontaa.

YHDISTYKSEN TOIMINTAMUODOT

Järjestämme eri paikkakunnilla sairauteen ja sen hoitamiseen liittyviä luentoja, seminaareja ja infotilaisuuksia yhdistyksen jäsenille sekä suurelle yleisölle.

Järjestämme jäsenistölle vertaistukea erilaisilla kerho- ja tukitapahtumilla ympäri Suomen.

Osallistumme vuosittain kansainvälisen glaukoomaviikon tapahtumiin sekä useille messuille, tapahtumiin ja teemapäiviin. Tuotamme glaukooma-aiheisia artikkeleita yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa, julkaisemme jäsentiedotteita ja Glaukooma-lehteä, ylläpidämme nettisivuja sekä Facebook-sivua ja Facebookin suljettua vertaisryhmää.