Jäsenedut

Yhdistyksen jäsenenä saat useita erilaisia etuja. Tarjoukset koskevat uusia tilauksia ja jäsenkortti on esitettävä.

1. Ostoksille Annansilmät-Aittaan

Annansilmät-Aitta myöntää Glaukoomayhdistyksen jäsenille
15 prosentin alennuksen normaalihintaisista tuotteista.
Alennuksen saa näyttämällä jäsenkorttia myymälässä,
joka sijaitsee Palvelukeskus Iiriksessä, Marjaniementie 74, Helsinki.
Myymälästä löytyy laadukkaita, näkövammaisten valmistamia Annansilmät-tuotteita, joita ovat muun muassa korit, harjat ja rottinkikalusteet, sekä lahjatavaraa ja sisustustuotteita. Myymälä on avoinna arkisin klo 10–17 ja lauantaisin klo 10–15. Kesäaikana on poikkeuksia aukioloajoissa.
Annansilmät-Aitan tuotteisiin voi myös tutustua osoitteessa www.annansilmat.fi. Verkkokaupasta ei kuitenkaan suoraan voi tilata tuotteita jäsenetuhintaan. Jäsenedun hyödyntämisestä verkkokaupasta on sovittava erikseen sähköpostitse simo.parviainen(ät)annansilmat-aitta.fi.

2. Kysy silmälääkäriltä

Silmätautien erikoislääkäri Anna-Ulrika Sarikkola vastaa Glaukoomayhdistyksen jäsenten esittämiin kysymyksiin glaukoomasta. Lähetä kysymyksesi lääkärille TÄSTÄ LINKISTÄ.

Vaihtoehtoisesti voit lähettää kysymyksen sähköpostilla osoitteeseen: kirsti.kuisma(ät)glaukoomayhdistys.fi

Vastattaviksi ja nettisivuillamme esille nostettaviksi valitaan sellaisia kysymyksiä, joista on apua mahdollisimman monelle.  Lääkäri ei voi netissä tehdä diagnoosia tai vastata henkilökohtaiseen terveydentilaan liittyviin kysymyksiin.

Silmälääkärin vastauksia voit lukea kirjautuneena jäsensivuille.

3. Silmäaseman jäsenedut

Silmäasema tarjoaa Glaukoomayhdistyksen jäsenille monia hyviä etuja:

- MAKSUTTOMAT SILMÄNPAINEMITTAUKSET:

jäsenet perheenjäsenineen (myös muut kuin samassa taloudessa asuvat) ovat oikeutettuja maksuttomaan silmänpainemittaukseen sekä optikon tekemään näöntarkastukseen kaikissa Silmäaseman liikkeissä

- KAMPANJAEDUT:

Silmäasema tarjoaa Glaukoomayhdistyksen jäsenille VIP-kampanjaetuja kaksi kertaa vuodessa. Kampanjatarjousten ajankohta ja sisältö ilmoitetaan aina erikseen.

- MUUT TUOTE-EDUT:

jäsenille myönnetään kulloinkin voimassa olevan kuluttajakampanjan lisäksi UV-valossa tummuva Sensity-pinnoite tai sinisen valon suodattava Blue Control-pinnoite. Nämä pinnoitteet on saatavissa vain yksilöllisiin ja räätälöityihin linsseihin. Tämä etu koskee jäsentä ja samassa taloudessa asuvia perheenjäseniä. Jäsenkortti on esitettävä ostohetkellä.  www.silmäasema.fi

4. Instrumentariumin ja Nissenin jäsenedut:

Instrumentarium ja Nissen tarjoavat yhdistyksen jäsenille mahtavia jäsenetuja:

- SILMÄLASIT: Normaalihintaiset silmälasit - 30 %

- AURINKOLASIT: Normaalihintaiset aurinkolasit - 20 %

- SILMÄNPOHJAKUVAUS 25€

- OCUSWEEP-NÄKÖKENTTÄTUTKIMUS 25€

- MAKSUTON SILMÄNPAINEEN MITTAUS MYYMÄLÖISSÄ

Glaukoomayhdistyksen jäsenkortti on esitettävä.

Tarjouksessa mainitut alennusprosentit eivät koske kulloinkin voimassa olevia myymälöiden kampanjoita.

Tarjous on voimassa toistaiseksi kaikissa Instrumentarium ja Nissen -myymälöissä. www.instru.fi,  www.nissen.fi

Kuvahaun tulos haulle nissen

5. Turun Silmänilon jäsenedut

Turun Silmänilo on turkulainen, ketjuihin kuulumaton optikkoliike, joka tarjoaa asiakkailleen kaikki näkemiseen ja silmien terveyteen liittyvät palvelut. Liike panostaa siihen, että silmälasien hankinta on vaivatonta ja miellyttävää. Liikkeellä on oma työpaja, jossa tuotteet valmistetaan käsityönä. Tämä takaa laseille nopean toimitusajan (yksitehot päivässä, monitehot n. viikossa). Kaupan päälle he tarjoavat hyvän ja henkilökohtaisen palvelun.

Tarjoukset Glaukoomayhdistys ry:n jäsenille:

- SILMÄNPAINEEN MITTAUS VELOITUKSETTA

- SILMÄLASIT -25% (kehykset, linssit, pinnoitteet)

- AURINKOLASIT -20%

Tarjous koskee normaalihintaisia tuotteita ja ne saa liikkeestä näyttämällä Glaukoomayhdistyksen jäsenkorttia.

Huom! Olemme muuttaneet. Uusi osoite on: Turun Silmänilo Oy, Lemmikäisenkatu 14-18 (DataCity), C-porras, 2.kerros.

p. 0400-280 477 www.turunsilmanilo.fi

6. Icare Finland Oy:n jäsenetu

Icare Finland Oy tarjoaa Glaukoomayhdistyksen jäsenille 150€ alennuksen Icare HOME-silmänpaineen kotimittarista. Etu on käytettävissä verkkokaupassa osoitteessa www.silmanpaine.fi Etua varten tarvitaan koodi, joka on näkyvillä Glaukoomayhdistyksen nettisivujen jäsenosiossa, johon pääsee kirjautumaan omilla tunnuksilla. Jäsennumero on jäsenkortista löytyvä, nelinumeroinen luku ja salasana on oma postinumerosi. Jos et pääse kirjautumaan jäsenosioon, ota yhteyttä yhdistyksen toimistoon.

Lisää Icare HOME-kotimittarista: 020-730 8080/Asiakastuki.

Kuvahaun tulos haulle icare home

SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ

tuki veikkausvoittovaroista myönnetyllä avustuksella projektia "Säilytä näkösi - tunnista ja hoida glaukooma ajoissa" vuosina 2015-2016. Vuonna 2017 projektin jatkoavustuksesta vastasi sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Projekti tähtäsi taudin laajempaan valtakunnalliseen tunnetuksi tekemiseen eri tilaisuuksissa sekä jo sairastuneille vertaistukiverkostojen luomiseen mahdollisimman monille paikkakunnille.

Vuonna 2018 STEA myönsi Glaukoomayhdistykselle kohdennetun
toiminta-avustuksen (Ak). Toimintanimenä on "Salakavala glaukooma  - tietoa ja tukea".

Myös kaikkien muiden yhdistyksen etusivulla näkyvien yhteistyökumppaneidemme taloudellinen tuki koituu suoraan jäsenistömme hyväksi mm. eri tilaisuuksien järjestelyissä.